Hacky na rozlišení typů stránek ve Screaming Frogu

V  rámci technického SEO auditu je u hodně moderních webů problém rozlišit skupiny stránek. Produkty nebo kategorie nepoznáte z URL nebo jinak. Protože se na ně ale chci občas skupinově podívat, hledal jsem řešení.

Content Grouping

Pokud si do kódu stránek přidáte vlastní značky pro typ stránky, stačí využít Custom Search funkci ve Screaming Frogu. Do jednotlivých filtrů zadáte hodnoty, které se mají hledat ve zdrojovém kódu.

Page type Search ve Screaming Frogu

Tak získáte přehledy stránek rozdělené do kategorií. Výstup ale obsahuje pouze URL, typ obsahu, stavový kód o počet výskytů. S tím se moc pracovat nedá.

Takže jej opět hodíte do Screaming Frogu v módu List a počkáte, než robot seznam projede. Na konci už máte komplet data k práci ve Screaming Frogu.

Unikátní texty  na stránce

Pokud nedokážete dostat typ stránky do kódu, můžete přes filtry zkusit najít části textu nebo kódu, které jsou unikátní pro různé typy stránek a vyskytují se na nich vždy. Ty pak použijte jako filtr.

Může jít například o :

ninja-300x250-cerveny-8-1430292161.png
  • mikrodata (rating)
  • hlášky jako „do košíku“ pro produktové stránky
  • označení filtrů v kategorii (např. „Nejprodávanější produkty v kategorii“)
  • komentáře pro magazínové/blogové sekce

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *