Moje zkušenosti se Shoptetem
Když se člověk profesně motá okolo e-shopů, udělá si trošku obrázek o platformách na trhu a vhodnosti různých řešení pro rozličné modelové situace. Relativně nedávno jsem řešil dvě a obě skončily volbou Shoptetu.
Moje příběhy s e-shopy
V prvním případě se jednalo o zaběhnutý e-shop na platformě eshop-rychle.cz. Položek byly necelé dva tisíce a na základní prodej to stačilo. Jak ale doba uhání dopředu, platforma nereaguje na požadavky dost rychle. Pořád něco nefungovalo, jako třeba tvorba vlastních URL. O napojení na API Mailchimp jsme mohli jen snít, tržby se sveřepě posílají s DHP a další psí kusy.
Z tabulky toho, co má nová platforma umět, vyšel Shoptet nejlépe. Majitel e-shopu se sice „cukal“ nad „výrazně“ vyšší cenou za provoz, ale potenciál úspor na věcech okolo byl značný.
Ve druhém případě jsme hledali řešení, jak co nejlevněji postavit e-shop pro DIY produkty. Nic masového jak na straně nabídky, tak příjmu. Limitem tedy byly hlavně náklady:
- jednorázové – vstupní
- údržba
Ve hře byl WooCommerce a pak Shoptet ve verzi e-shop zdarma. WordPress a jeho e-shopový plugin mám rád, ale základní chod si vyžaduje nákupy pluginů. Navíc nikdy nevíte, jaké překvapení se objeví budoucích aktualizacích. Proto vyhrál Shoptet. V základu umí, co má a uživatele omezuje jen na počtu produktů a extra funkcích, které si ale můžete zakoupit.
Jaký je Shoptet?
Můžu srovnávat na dvou různých případech. V prvním se jednalo o migraci, kde nám pomohl externista. Díky xml feedu pro Heuréku a dalšímu exportu dat se povedlo přenést produkty včetně většiny obsahu. XML feed navíc zajistil i přesměrování URL (tedy pomocí 302, následně jsem si na Shoptetu vymohl možnost volit mezi 301 a 302 -> pochvala). Sice se to neobešlo bez několika chyb hlavně na straně řazení do kategorií, oprava ale pouhé zabrala jednotky hodin.
Zbývalo poladit napojení na cenové srovnávače a nové funkce, které původní platforma neumožňovala.
Podobně jsme převedli i zákazníky. Jediné, kde jsme zatím neuspěli, je spojení Shoptetu se sklady v Pohodě.
Ve druhém případě jsme začínali o nuly s tím, že nepříliš IT pozitivní majitelka e-shopu s DIY produkty se s administrací musela seznámit od nuly. Někde to byl docela boj, ale administrační rozhraní Shoptetu z toho vinit nebudeme:)
Několikrát jsme využili výbornou nápovědu na webu a velmi rychlý help desk.
Naprosto excelentní je už v základním provedení možnost provázat různé stavy objednávek s texty e-mailů, které si můžete sami vytvořit. Tím se otevírá prostor pro komunikaci v takovém tónu, jaký se líbí vám.
Pro a proti
Co se mi na Shoptetu líbí:
- hotové řešení s neustálým vývojem
- možnost vyzkoušet placená vylepšení formou nájmu
- cenová dostupnost (paušál i vylepšení)
- e-mailový systém okolo objednávek
- velmi dobrá podpora
Co by se mohlo zlepšit:
- nemožnost sahat do některých systémových položek – např. „Napište nám“ v menu e-shopu, který vede jeden člověk, je dost neosobní, nebo box s názvem Newsletter
- některé funkce u produktů by mohly být dostupné hromadně, třeba změna výrobce
- chtěl bych placenou službu na technické úkoly, co nezvládne člověk sám
- někomu může vadit omezený počet šablon
O Shoptetu jsem slyšel docela chválu už v minulosti. Za posledních pár měsíců jsem si jejich e-shop sám pořádně osahal. Pokud začínáte, nejste spokojeni se současným řešením a nevyžadujte hardcore úpravy na míru, má Shoptet moje silné doporučení.
- Koala - nejlepší AI editor článků
- Query Hunter - data z GSC do WordPressu
- SurferSEO - pro analýzu obsahu ze SERP a copywriting
- Sitebulb - crawler
- SEO Testing - Google Search Console data v turbo módu
- GPT for Sheets™ and Docs™
Zajímavý pohled, my jsme naopak ze shoptetu přešli k Eshopu-rychle a jsme spokojenější, budeme však sledovat oba, netřeba být omezeni jen na jedno řešení.
Stejně mohu doporučit ER v provonaní s Shoptetem .. hlavně cenově je to velký rozdíl.