Moje zkušenosti se Shoptetem

Když se člověk profesně motá okolo e-shopů, udělá si trošku obrázek o platformách na trhu a vhodnosti různých řešení pro rozličné modelové situace. Relativně nedávno jsem řešil dvě a obě skončily volbou Shoptetu.

Moje příběhy s e-shopy

V prvním případě se jednalo o zaběhnutý e-shop na platformě eshop-rychle.cz. Položek byly necelé dva tisíce a na základní prodej to stačilo. Jak ale doba uhání dopředu, platforma nereaguje na požadavky dost rychle. Pořád něco nefungovalo, jako třeba tvorba vlastních URL. O napojení na API Mailchimp jsme mohli jen snít, tržby se sveřepě posílají s DHP a další psí kusy.

Z tabulky toho, co má nová platforma umět, vyšel Shoptet nejlépe. Majitel e-shopu se sice „cukal“ nad „výrazně“ vyšší cenou za provoz, ale potenciál úspor na věcech okolo byl značný.

Ve druhém případě jsme hledali řešení, jak co nejlevněji postavit e-shop pro DIY produkty. Nic masového jak na straně nabídky, tak příjmu. Limitem tedy byly hlavně náklady:

  • jednorázové – vstupní
  • údržba

Ve hře byl WooCommerce a pak Shoptet ve verzi e-shop zdarma. WordPress a jeho e-shopový plugin mám rád, ale základní chod si vyžaduje nákupy pluginů. Navíc nikdy nevíte, jaké překvapení se objeví budoucích aktualizacích. Proto vyhrál Shoptet. V základu umí, co má a uživatele omezuje jen na počtu produktů a extra funkcích, které si ale můžete zakoupit.

Ukázka Shoptet rozhraní

Ukázka Shoptet rozhraní

Jaký je Shoptet?

Můžu srovnávat na dvou různých případech. V prvním se jednalo o migraci, kde nám pomohl externista. Díky xml feedu pro Heuréku a dalšímu exportu dat se povedlo přenést produkty včetně většiny obsahu. XML feed navíc zajistil i přesměrování URL (tedy pomocí 302, následně jsem si na Shoptetu vymohl možnost volit mezi 301 a 302 -> pochvala). Sice se to neobešlo bez několika chyb hlavně na straně řazení do kategorií, oprava ale pouhé zabrala jednotky hodin.

Zbývalo poladit napojení na cenové srovnávače a nové funkce, které původní platforma neumožňovala.

Podobně jsme převedli i zákazníky. Jediné, kde jsme zatím neuspěli, je spojení Shoptetu se sklady v Pohodě.

Práce s layoutem v administraci Shoptetu

Práce s layoutem v administraci Shoptetu

Ve druhém případě jsme začínali o nuly s tím, že nepříliš IT pozitivní majitelka e-shopu s DIY produkty se s administrací musela seznámit od nuly. Někde to byl docela boj, ale administrační rozhraní Shoptetu z toho vinit nebudeme:)

Několikrát jsme využili výbornou nápovědu na webu a velmi rychlý help desk.

Naprosto excelentní je už v základním provedení možnost provázat různé stavy objednávek s texty e-mailů, které si můžete sami vytvořit. Tím se otevírá prostor pro komunikaci v takovém tónu, jaký se líbí vám.

Pro a proti

Co se mi na Shoptetu líbí:

  • hotové řešení s neustálým vývojem
  • možnost vyzkoušet placená vylepšení formou nájmu
  • cenová dostupnost (paušál i vylepšení)
  • e-mailový systém okolo objednávek
  • velmi dobrá podpora

Co by se mohlo zlepšit:

  • nemožnost sahat do některých systémových položek – např. „Napište nám“ v menu e-shopu, který vede jeden člověk, je dost neosobní, nebo box  s názvem Newsletter
  • některé funkce u produktů by mohly být dostupné hromadně, třeba změna výrobce
  • chtěl bych placenou službu na technické úkoly, co nezvládne člověk sám
  • někomu může vadit omezený počet šablon

O Shoptetu jsem slyšel docela chválu už v minulosti. Za posledních pár měsíců jsem si jejich e-shop sám pořádně osahal. Pokud začínáte, nejste spokojeni se současným řešením a nevyžadujte hardcore úpravy na míru, má Shoptet moje silné doporučení.

ninja-300x250-cerveny-8-1430292161.png

2 thoughts on “Moje zkušenosti se Shoptetem

  1. Zajímavý pohled, my jsme naopak ze shoptetu přešli k Eshopu-rychle a jsme spokojenější, budeme však sledovat oba, netřeba být omezeni jen na jedno řešení.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *