Přemýšlej, co olajkuješ

Dneska na mě v news feedu Faceboku vybafnula fotka s výzvou. Statisíce sdílení, miliony komentářů, HLP jak vyšité. Mí přátelé se aktivně podílejí. A všechno je, jak to často na FB bývá, jinak.

Možná jste to taky viděli.

costa-lucas

Nemocnému klukovi prý spolužák řekl, že mu nikdo nepogratuluje. Autor příspěvku vyzývá, abyste to udělali.

Primární soustava jasně říká musíš! Přesto si říkám, že se podívám, kdo to sdílí.

A tady je.

Elvid Dervishi. Sdílí jen příspěvky z webu http://americancuriousnews.com.anviral.us/.

Elvid-Dervishi

Z profilu uživatele Elvid Dervishi.

Už z názvu je jasné, o co jde.

Takže jsem si hodil obrázek do Google, abych se podíval, o co půjde doopravdy. Kluk na obrázku se jmenuje Costa Lucas a trpí opravdu ošklivou nemocí.

Základ je tedy pravdivý, až na to, že fotka je z prosince, kdy Lucas slavil doma deváté narozeniny.

Bam! Elvid Dervishi si honí dosah příspěvků na Facebooku a každý, kdo z první signální komentoval nebo sdílel, se stal obětí podvodu.

Poučení?

Klikat na lajk nebo komentovat je otázka chvilky. Ale jen proto, že je to virtuální a snadné by nemělo znamenat, že u toho nebudete přemýšlet. Facebook je především byznys a uživatelé jsou zboží. A ne vše musí být označené jako reklama.

V tomto případě se vám lajkem nebo komentářem nic nestalo, ale příště si můžete zavirovat profil. Stačí kliknout třeba na super slevový kupon z Lídlu (co na tom, že vám rozum říká, že Lídl by v životě 2500 korun slevu nikomu nedal).

ninja-300x250-cerveny-8-1430292161.png

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *