Přemýšlej, co olajkuješ

Dneska na mě v news feedu Faceboku vybafnula fotka s výzvou. Statisíce sdílení, miliony komentářů, HLP jak vyšité. Mí přátelé se aktivně podílejí. A všechno je, jak to často na FB bývá, jinak.

Možná jste to taky viděli.

Nemocnému klukovi prý spolužák řekl, že mu nikdo nepogratuluje. Autor příspěvku vyzývá, abyste to udělali.

Primární soustava jasně říká musíš! Přesto si říkám, že se podívám, kdo to sdílí.

A tady je.

Elvid Dervishi. Sdílí jen příspěvky z webu http://americancuriousnews.com.anviral.us/.

Z profilu uživatele Elvid Dervishi.

Už z názvu je jasné, o co jde.

Takže jsem si hodil obrázek do Google, abych se podíval, o co půjde doopravdy. Kluk na obrázku se jmenuje Costa Lucas a trpí opravdu ošklivou nemocí.

Základ je tedy pravdivý, až na to, že fotka je z prosince, kdy Lucas slavil doma deváté narozeniny.

Bam! Elvid Dervishi si honí dosah příspěvků na Facebooku a každý, kdo z první signální komentoval nebo sdílel, se stal obětí podvodu.

Poučení?

Klikat na lajk nebo komentovat je otázka chvilky. Ale jen proto, že je to virtuální a snadné by nemělo znamenat, že u toho nebudete přemýšlet. Facebook je především byznys a uživatelé jsou zboží. A ne vše musí být označené jako reklama.

V tomto případě se vám lajkem nebo komentářem nic nestalo, ale příště si můžete zavirovat profil. Stačí kliknout třeba na super slevový kupon z Lídlu (co na tom, že vám rozum říká, že Lídl by v životě 2500 korun slevu nikomu nedal).

ninja-300x250-cerveny-8-1430292161.png

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *