V čem tvořit obsahové kalendáře?

Jestliže chcete dlouhodobě a úspěšně publikovat, je plánování jedním z pilířů úspěchu. Za poslední dobu jsem vyzkoušel několik různých způsobů, jak řešit obsahové kalendáře a to jak pro jednotlivce, tak i pro větší tým.

CoSchedule

Zatím asi nepropracovanější řešení s největší přidanou hodnotou jsem našel u placeného CoSchedule. Tahle služba v sobě kombinuje několik výborných funkcí:

  • drag and drop kalendář
  • vlastní sdílecí systém na sociální sítě
  • napojení na WordPress
  • integruje další služby (Google Drive, Evernote)
  • řízení úkolů
  • statistiky

V případě, že blogujete na WordPressu, si instalujete plugin a kalendář se objeví přímo ve WordPressu. Můžete tak velmi pohodlně vytahovat a promovat i starší příspěvky.

cos-logo-no-tag

Silnou stránkou ve vlastní sdílecí systém, který funguje jako Buffer. Vytvoříte příspěvek, vyberete profily a naplánujete čas publikace. Pokud už Buffer máte, umí se spojit i s ním. Nechybí ani nutné UTM parametry.

Samotný kalendář je velmi přehledný. Díky napojení poznámek z Evernote nebo dokumentů z Google Drive můžete všechny roztroušené poznámky syndikovat na jednom místě. Jestliže je váš tým vícečlenný, využijete přidělování úkolů.

Co vše CoSchedule umí spojit?
Co vše CoSchedule umí spojit?

Za to si samozřejmě autoři CoSchedule nechají dobře zaplatit. Tarify pro jednotlivce začínají na 15 USD měsíčně a končí na stovkách dolarů pro týmy o desítkách lidí.

Přechod na CoSchedule jsem vážně zvažoval. Pokud bych zrušil Buffer, vlastně by mě to nevyšlo výrazně dráž. Buffer mi nicméně funguje na mobilu a CoSchedule se na mobilní řešení zatím teprve chystá.

Vyzkoušet CoSchedule

Teamwork

Mým oblíbencem pro project management je už několik let Teamwork.com. Jedná se opravdu o robustní systém, který nestojí na špičce designových trendů a možná i proto připadá často lidem na první i druhý pohled nepřehledný. Stačí mu ale věnovat čas.

teamworkComLogo482x

Pro tvorbu obsahu skvěle funguje integrovaný kalendář, do nějž přidáváme jako události jednotlivé nápady na články. Do popisů k nim dáváme klíčová slova a inspirační zdroje. Samotné články vznikají v integrovaném Google Drive, odkud se překlápí do CMS. Takto každodenně funguje čtyřčlenný tým.

Celé to lze ještě doplnit o propagační rutinu. Teamwork totiž umožňuje tvorbu úkolových šablon. Do těch si přenesete celou publikační proceduru, která následně funguje jako checklist. Jen články pak musejí být zadávány jako milník, protože k těm lze šablony přiřadit, aby seznam úkolů zůstal přehledný.

rsz_teamwork-calendar
Ukázka kalendáře v Teamworku (není můj).

Teamwork můžete pro 2 projekty používat sami zdarma, v neplaceném tarifu nejde integrovat Google Drive. Pro podrobné plánování obsahu ale i verze zdarma stačí.

Trello

Aktuálně si hraju s populárním Trello. Jednotlivé nástěnky (boardy) totiž můžete doplnit o kalendářové zobrazení, pokud v nastavení nástěnky aktivujete příslušné vylepšení (power-ups).

Tady aktivujete Power-Ups, mezi nimiž najdete i zobrazení jako Calendar.
Tady aktivujete Power-Ups, mezi nimiž najdete i zobrazení jako Calendar.

Můj obsahový kalendář pro GeekLife.cz vypadá v Trellu takto.

Obsahový kalendář pro dalších pár dnů u GeekLIfe.cz.
Obsahový kalendář pro dalších pár dnů u GeekLIfe.cz.

Ke kartám, které používám pro evidenci zadání pro články, lze přidat i checklisty, abyste nezapomněli na všechna sdílení na sociální sítě. Nebo si můžete následnou propagaci  plánovat opět formou samostatných karet, které budou v kalendáři vidět.

V Trellu si chci vybudovat i obsahový inventář pro republikaci evergreenových nebo úspěšných starších příspěvků.

Vyzkoušet Trello

Závěr

Ze všech uvedených řešení by mi nejvíce sedělo CoSchedule, protože toho prostě nabízí nejvíc na jednom místě. Moje neklientské obsahové aktivity jsou ale buď koníček nebo si na sebe zatím nevydělají. Proto teď pojedu na Trellu.

Jak řešíte obsahový kalendář vy? Rád bych o tom s někým dal řeč. Napište do komentářů nebo na mail.

👉 Nástroje, které byste měli letos zkusit

Podobné příspěvky

4 Komentáře

    1. Zkoušel, mám tam účet, ale neměl jsem moc času to otestovat pořádně. Klidně tu ale publikuji kvalitní guest post, když pošleš.

  1. Asi jsem divnej, ale zatím mi u všech projektů stačily Google Sheets. Zjistil jsem, že čím jednodušší to je, tím spíš překonám odpor zbytku týmu používat „další byrokratickou vinu“. Sice je to nejpracnější pro přípravu na mé straně, ale nejsnazší pro použití pro zbytek týmu – Google Apps jsou nejpravděpodobnější „to něco“ co používaji všichni externisti i internisti do obsahu zahrnutý.

    Měl jsem různé pokusy v BC, Trellu a specializovaných nástrojích, ale všechno nakonec pohořelo na tom, že se tam lidem nechce lézt. Smysl to dává asi jen tehdy, pokud ten nástroj tým používá komplexně na vše, co se kolem webu děje.

    No a nebo to prostě neumim prosadit 🙂

    1. Na Teamwork jsem naučil všechny v obsahové partě u klienta. Je to taky otázka postavení lidí v rámci hierarchii, ne každý si může vymýšlet, v čem by chtěl dělat. Zbytek je otázka přípravy a vysvětlení.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *