Jaký byl Content First 2015

Na jediné české konferenci zaměřené na „obsah“ jsem byl už loni. Letos jsem původně jet nechtěl, nakonec se ale autorům povedlo řečníky a témata poskládat tak, že jsem se tam přeci jen vydal.

Content First 2015 se přesunul do menších prostor na Pankráci a změna mu prospěla. Menší sál se přece jen zaplnil lépe. Z přednášek mě předem lákal Tomáš Baldýnský, Filip Rožánek, prezentace o tvorbě Tchibo blogu, kteří jsou na tom podobně, jako my s blogem o bydlení Můj Byt. I Adam Durčák z Růžového slona a Juraj Šlesar za e-mailing Martinus.sk vypadali slibně.

Z Baldachýna jsem stihl jen část, přece jen začátek v 9 ráno nebyl pro mimopražské moc přívětivý. Z jeho přednášky o tvorbě komerčního obsahu mě zaujaly dvě věci – umění je od slova umět a k tvorbě je ideální být sám svojí cílovou skupinou. Dívá se doma na Ulici?:)

Tomáš Baldýnský na Content First 2015

Filip Rožánek vzpomínal, jak bylo těžké v ČRo prosadil moderní digitální trendy. A že třeba v Českém rozhlase tehdy zaznívaly hlasy, že na webu rádia obrázky být nemusí.) V přednášce nešlo ani tak o příběh samotný, jako o skutečnost, že na počátku musí být k dispozici zapálený tahoun, který dokáže přinést nové myšlenky a postupy a i za cenu porušení pravidel nebo vlastních nákladů. Někdy mám dojem, že právě tohle hodně lidí nedokáže ani vnímat a díky tomu selhávají.

Filip Rožánek na Content First 2015

Zábavnou vsuvku s interaktivním hlasování připravila agentura Ipsos. Postupně jsme pomocí bezdrátových clickerů odpovídali na různé dotazy a výsledky se hned objevovaly v prezentaci.

Adam Fendrych z ČT vypadal jako ten dobrosrdečný veselý typ, co se pořád směje a humor a herní prvky byly tématem jeho tipů pro úpravu webů nebo jejich obsahu. Doporučil pro inspiraci web Little Big Details, který jsem neznal (nebo znal, ale zapomněl:). Krásná rada byla, abychom ze svého webu udělali personu a představili si ji v kontaktu s návštěvníky. To samé platí pro plánování emocí, které bychom chtěli vyvolat.

Na tvorbu Tchibo blogu jsem se opravdu těšil a až na pár drobností mě přednáška Martina Brixí nezklamala. Martin ukázal, na čem web postavili, proč co udělali, s jakými typy příspěvků pracují. U sekce KPI byl bohužel dost obecný, ale firemní omezení platí i tady:) Zajímavý byl důvod, proč Tchibo blog běží na samostatné doméně. Na korporátní centrálně řízený hlavní web by bylo zdlouhavé a obtížní jej dostat, aby vypadal a fungoval jak má. Takto bohužel přicházejí s možnost využít jej díky odkazům jako tahoun pro hlavní web.

Růžový slon prezentovaný Adamem Durčákem má díky svému zaměření zavřené dveře ke spoustě propagačních kanálů. Zaujaly mě krátké příběhy v popiscích výrobků i to, že Růžový slon má 10 tisíc recenzí od zákazníků, leckdy včetně fotek. Tady je hezky vidět, že produkt spojený s vášní dokáže vyvolat velkou zpětnou vazbu. Jo a Sexperimentátorka je prý opravdu holka.

Juraj Šlesar z Martinus.sk ukázal, jak u nich dělají e-mailing. Mají vlastní nástroj a kupují pouze SMTP server k rozesílce (aktuálně smtp.com). Místo složité personalizace je prý lepší se věnovat A/B testům. Vyšší CTR mají mít odkazy na konci řádků. A databázi je třeba nemilosrdně čistit.

Dobrý web zastupoval analytik Zdeněk Hejnák, který se zaměřil na jedno z KPI při hodnocení obsahu a webu. Tím je hodnota stránky. Ne každý cíl na webu je možné vyjádřit v tržbách. Proto je dobré si na webu určit cíle, ty rozdělit do skupin, k nimž se přiřadí určitý rozsah hodnot. Ty následně přidáte jako hodnotu splnění cíle a tím získáte přehled o tom, které stránky a jak přispívají k plnění těchto cílů. Tohle zatím sleduji pouze se skutečnými tržbami a takové umělé KPI možná zvážím.

Prezentace Pawola Stepiena byla v angličtině a byla čistě prodejní. Ukazoval jejich nástroj SentiOne pro zachytávání a vyhodnocování zmínek včetně rozpoznávání sentimentu. Rád se dozvím o nových hračkách, a tak mi tahle vsuvka nevadila. Nástroj si určitě vyzkouším.

Case study Nestlé jsem vynechal a užil si, stejně jako celý sál, energickou přednášku Marka Bača o střetu trollingu a marketingu. Ukázal hezké příklady toho, jak může trolling kampaně zničit, nebo jej můžete do svým kampaní sami zařadit. Nějaké to popichování mezi značkami se hodí tam, kde to zapadá to komunikačního stylu dané značky, jako třeba u AirBank. Marek na konec přidal deset pravidel, která vidíte níže. Prý aby dodržel konferenční formát:)

content-first-4 content-first-5

Personalistika není můj šálek kávy, ale díky Veronice Hlaváčové ze Slevovatu jsme nahlédli, jak to dělají u tohoto českého giganta. LinkedIn je pro mě neúspěšný z pohledu placené reklamy. Veronika má vlastní blog, pokud je vám téma blízké.

Marián Kábele povídal o Můj Bytu  a jak to děláme v MT Nábytku. Organizátoři mu nepochopitelně ustřihli z prezentace několik úvodních slajdů včetně brandingu, navíc asi jako jediný na monitoru před sebou neviděl slajdy následující a na jeho výkonu to zkraje bylo vidět.

Bára Polachová ve své přednášce většinu času propagovala Uber, za který kope. Na konec se dostalo i na pár kreativ z jejich dílny. Čekal jsem víc.

Celou akci uzavřel rozhovor Jana Simkaniče s Marií Doležalovou, autorkou Kafe a cígárko. Milá a bezprostřední slečna, která bloguje, protože chce a má co říct. Takovou by do týmu bral leckdo.

Content First 2015 se myslím docela povedl. Sympatické bylo, že se zde obsah nebral pouze jako texty a několik prezentací šlo trošku víc do hloubky, než bývá obvyklé. Kéž to tak zůstalo i do budoucna.  Myslím, že povědomí o tom, co dělat, je už dost velké, ale jak na to se jen tak někde nedozvíte.

ninja-300x250-cerveny-8-1430292161.png

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *