Co mi dal Marketing Festival 2016

Letošní Marketing Festival byl čtvrtý, kde jsem byl a mohl bych hodně srovnávat. K letošnímu ročníku jsem ale už od začátku přistoupil trošku jinak.

Protože SEO, které mě z části živí, dávno nehýbe světem online marketingu, nečekal jsem, že by bylo hojně zastoupené. Z programu, který byl celkově tématicky dobře rozložený, jsem si už doma udělal vlastní seznam a převedl do Evernote. Aby mi pak přišel newsletter s odkazem na aplikaci, kde jsem si tohle mohl udělat taky asi 10x rychleji. Příště prosím takto užitečnou věc neschovávat:)

Vyhlédl jsem si přednášky, které:

  • přímo souvisí s mým oborem
  • ovlivňují strategický náhled na věci obecně

SEO a související přednášky

Marcus Tober se snažil pomocí dat ukázat, jak moc se změnil přístup Google k hodnocení webů a poskytování odpovědí. Různý obsah funguje pro různě motivované dotazy a už přemýšlím, jak klíčovky a zadání pro tvorbu obsahu rozšířit o nějakou indikaci uživatelského záměru.

Colin Woon z O2 podle ohlasů nudil k smrti. Téma – obtíže SEO v korporátu – totiž mohlo zajímat jen hrstku lidí. Přesto pár takových znám, vím, že byli v sále a snad si něco odnesli.

Jediná případovka o SEO ukázala, že hodně webům stačí prostě začít. Viděl jsem mezi reakcemi i hejt, že takové „základy“ nemají na scéně co dělat. A autor hejtu má na webu toto:

Dobrou chuť a to máslo pořádně rozmazat:)

S přednáškami v oboru, kde se považujete za šikovné, je obecně ten problém, že vás málokdy někam zásadně posunou. I proto jsem se více těšil na druhou skupinu.

Strategické věci

Michal Pastier zapnul show faktor naplno. Zásadnější bylo ale vidět, jak je třeba přemýšlet, když máte být kreativní. A tento dojem potvrdila za mě nejlepší přednáška akce od Stephena P. Andersona.

Představovat si, co mají uživatelé nebo zákaznici cítit po zakoupení a při používání produktu nebo služby mi přijde jako docela ultimátní a univerzální metoda, z níž prostě logicky musí vypadnout zadání pro všechny kanály a procesy. Nakonec to nepřímo potvrdil i showman Michael Lykke Aagaard, s nímž si všichni užili finále, jaké má být. Pěkně na vrcholu.

Odbočkou jedna lekce pro tvorbu přednášek. Nesmí chybět příběh a aspoň kousek humoru.

Díky tvrdé selekci u přednášek mi zbylo dost volného místa na to hlavní, co pro mě Marketing Festival už je. Networking.

Protože bydlím až hodně zastávek za Prahou, je pro mě osobní potkávání s lidmi z oboru méně dostupné. A Jindra Fáborský s týmem mi je skoro všechny za fér cenu dovezou na jedno místo.

Některé pokecy jsou si naplánoval předem, některé až na místě a ze všech jsou pro mě nové příležitosti. Mise splněna. A i hlas se mi pomalu vrací.

Takže díky Jindro, přivez mi je zase za rok!

ninja-300x250-cerveny-8-1430292161.png

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *