Time tracking s Toggl
Pokud pracujete na více projektech současně, určitě vás zajímá, kolik jste kterému kroku věnovali času. Někdo má prostě rád přehled, jiného zase zajímá, jak moc byla která činnost profitabilní. Protože se zkouším mimo svoje primární zaměstnání věnovat i podnikání, potřeboval jsem přesně takovýto nástroj, nejlépe online a zdarma. A našel jsem Toggl. Základní účet je na službě zdarma a lze použít i Google Account. Pokud nepotřebujete přímo přiřazovat náklady pro platby, pak si s účtem zdarma plně vystačíte a ještě s vámi na projektech mohou pracovat další 4 lidé. Protože používám účet zdarma, zaměřím se pouze na jeho popis.
Práce s Togglem je jednoduchá. Nejprve si vytvoříte klienty, pro něž pracujete a k nim identicky vytvoříte projekty. Pokud vás pracuje víc společně, pak si vytvoříte i team, což momentálně není můj případ.

Poté už na hlavní obrazovce Togglu stačí do velkého textového pole odpovědět na otázku „What are you working on?“ tím, že do pole vepíšete svoji aktuální činnost, např. psaní článku. Pokud právě s úkolem začínáte, stačí zmáčknout tlačítko Start a Toggl už počítá vteřiny, minuty či hodiny. Pokud si chcete zapsat nějaký úkol, který jste dodělali a nesledovali čas v real time módu, pak stačí doplnit počet minut, po který jste se úkolu věnovali a Toggl vše zapíše. K jednotlivým úkolům lze také kromě názvu přikládat i tagy a sledovat výkonnost i podle nich.
Pod polem pro zadávání úkolů pak vidíte přehled předchozích činností. Silnou stránkou jsou ale reporty. Toggl je schopný Vám ukázat, jak dlouho jste za vybraný časový úsek pracovali na vybraném projektu, kolik času jste věnovali konkrétnímu klientovi, jak pracují členové týmu v případě, že je vás více nebo kterému tagy jste věnovali nejvíce času. Data lze exportovat i do csv souborů, případně rovnou vytisknout.
Ve finále máte k dispozici velice detailní přehled o vašich pracovních aktivitách. Můžete si poté zpětně vyhodnotit, jestli je kupříkladu odměna získaná za nějakou zakázku úměrná času, který jste jí věnovali.
Toggl samozřejmě nabízí mnohem víc a stále se vyvíjí. Pro uživatele s OS Windows je k dispozici i desktopový klient, existují i mobilní aplikace pro iOS a Android. Moje doporučení je jednoznačné. Pokud jste na volné noze, pak je podle mě jakýkoliv time tracking důležitý. Toggl je zdarma a ocení jej i ti, kteří čas od času pracují zakázkově. Překážkou může být dostupnost v angličtině, můžete si ale zvolit verzi ve slovenštině.
Zajímá vás téma víc?
- V ČSOB Průvodci podnikáním mají mnoho dalších tipů, jak na time management.
- Sám používám pro omezení rozptylu pozornosti sociálními sítěmi aplikaci Forest.
- Levnější alternativou Togglu je Clockify.
- Mrkněte taky na Služby a funkce, které mi šetří čas při podnikání
… padá a je velmi nestabilní (Windows)
Testoval jsem, ale nakonec jsem si vybral PayMo. Vyhovuje mi mnohem víc a je také zdarma (tuším pro 3 uživatele)